X
تبلیغات
نماشا
رایتل

LOGO

علم و درس - استخراج بیتکوین
تحلیل سرورها و سایتهای استخراج , آموزش تصویری افتتاح حساب ارز مجازی،انواع والت و کیف پول تحت وب - نرم افزار،روش تولید بیت کوین,لایت کوین,داگ کوین,کریپتو,بیتکوین کلودسرویس,CEX,درآمد
  • banner 240x80px
  • Scam-invest 240x80px
  • scam_ponzi_pyramid

پاپ آپ ، تبلیغات مزاحم

1393/05/25 @ 10:57

  

پاپ آپ ، تبلیغات یا هرزنامه


   
پاپ آپ ، تبلیغاتی که وبمسترها نتوانسته اند

به طور صحیح از آن استفاده کنند


تبریک! شما برنده شده اید!!!!! 
  

   

  تبریک! شما برنده شده اید!


جمله بالا شاید یکی از رایج ترین مواردی است که کاربران اینترنت ایران، این روزها با ورود به برخی از وب سایت های غالبا زرد با باز شدن صفحات ناخواسته و مزاحم مشاهده می کنند.


ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد این تبلیغات را به صورت زیر تعریف نموده است:


تبلیغات بالاپر یا واشو یا پاپ‌آپ (به انگلیسیPop-up ad یا Pop-ups) گونه‌ای از آگهی‌های اینترنتی هستند که به منظور بالا بردن بازدید از وب‌گاه‌ها یا بدست آوردن نشانی پست الکترونیکی دیگران درست شده‌اند. آگهی‌های بالاپر معمولاً هنگامی که مرورگر، صفحهٔ جدیدی را باز می‌کند به همراه آن صفحه بالا پریده و پنجره‌ای را که تبلیغات در آن قرار دارد نشان می‌دهند. اینگونه آگهی‌ها معمولاً توسط جاوااسکریپت نوشته می‌شوند ولی راه‌های دیگری هم برای ایجاد آن‌ها هست. این نوع تبلیغات کمتر از سایر تبلیغات محبوب است و عموماً به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می‌شوند، تا جائیکه مرورگرهای مختلف بازشدن بالاپرها را منوط به اجازه و تأیید مجدد می‌کنند. همچنین نرم‌افزارهای مختلفی برای جلوگیری از این بالاپرها طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته تا بالاپرهای مزاحم را حذف کند.


متن بالا تعریفی است که در ویکی پدیای فارسی از تبلیغات پاپ آپ ارائه شده است. آن گونه که مشخص است، پاپ آپ ها در ابتدا با هدف کمک به جذب بیشتر کاربران به عضویت در برنامه های ایمیلی متولد شده اند که در این زمینه نیز وظیفه خد را به خوبی انجام داده اند. اما در ادامه با معطوف شدن مدیران وب سایت ها روی اهداف دیگر استفاده از صفحات پاپ آپ، آن ها به صفحاتی غالبا مزاحم، هرزنامه و کاملا منفور تبدیل شده اند.


باید قبول کرد که در قبال کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ ، سایتها و وبلاگ ها به مرور کاربران خود را از دست خواهند داد و این سورآوری معمولا باعث دوری کاربران از سایت میشود و مدیران سایتها در برابر سودی که در قبال تبلیغات پاپ آپ دریافت میکنند ، باعث کاهش زمان حضور کاربر در سایت خود میشوند و حتی میتوان گفت که برای برخی از سایتها این نوع سودآوری میتواند موقت باشد. در سودآوری این نوع تبلیغات برای سایتهای پربازدید در ابتدای امر شکی نیست! اما کسب درآمد و سود برای یک مدیر سایت آنقدر ارزش دارد که با آزردن اغلب کاربران وب سایت خود به آن دست یابد؟ و یا حتی در قبال کسب سود کوتاه مدت خود به روند رو به رشد بازاریابی و کسب و کارهای اینترنتی در داخل کشور آسیب بزند؟ متاسفانه تا کنون که ارزشش را برای بسیاری از مدیران وب سایت ها (وب مسترها) داشته است!

گاهی کاربران با ورود به برخی از سایتها و یا با اولین کلیک ، چنان با باز شدن این تبلیغات روبرو میشوند که به سرعت ترجیح میدهند که سایت را ببندند و حتی در برخی از سایتهای اینترنتی، تعداد صفحات پاپ آپ به قدری بالا است که نیازی به بستن سایت از سوی کاربر نمیباشد و مرورگر کاربر خود اعلان خطا میدهد و به طور کامل بسته میشود. 

کار تا حدی پیش رفته است که امروز، شاهد تولد وب سایت های اینترنتی کسب درآمد از طریق پاپ آپ هستیم! سایت هایی که مدیران وب سایت ها را تشویق می کنند تا با قراردادن کدهای مخصوص نمایش پاپ آپ، به ازای هر بار باز شدن صفحات پاپ آپ مورد نظر آن ها ( و آزردن کاربران) مبلغ ناچیزی را دریافت کنند.

شاید فکر کنید اگر تاثیرات کلی تر فراگیر شدن استفاده منفی از صفحات پاپ آپ را کنار بگذاریم، خود موضوع چندان پیچیده و نادرست نباشد و بتوان به عنوان یک راه کسب درآمد برای وب سایت ها روی آن حساب کرد. اما دقیقا همین جای کار هم مشکل دارد! جدای از آزرده شدن کاربران یک وب سایت و مسلما دلسردی تبلیغ دهندگان اصلی وب سایت ها از جوابدهی تبلیغات در وب سایت هایی که به نمایش پاپ آپ می پردازند، آن طور که خود من به صورت عینی مشاهده کرده ام، اسکریپت (نرم افزار راه اندازی تحت وب) سیستم های کسب درآمد از طریق پاپ آپ به صورتی برنامه ریزی شده است که، همه چیز به سود مدیران سیستم ها باشد و نه مدیران وب سایت ها و وبلاگ های همکار.

به طور مثال مدیر یک سیستم پاپ آپ می تواند آن را طوری برنامه ریزی کند که تنها در صورتی که کاربران زمان مشخص شده (اکثرا نسبتا طولانی مانند 10 ثانیه) را در یک صفحه باقی بمانند (یک صفحه را بازدید کنند) مبلغ مقرر به حساب مدیر وب سایت لحاظ شود.

با در نظر گرفتن این امکان، مدیران این سیستم های آزار دهنده (!) می توانند با تنظیم شرط زمانی بالا برای شمارش تعداد بازدید از صفحات پاپ آپ، سود مدیران وب سایت ها و وبلاگ ها را به حداقل برسانند. (کلاهبرداری در روز روشن!)

زمان آن رسیده است که به معضلات بزرگتر سیستم های پاپ آپ بپردازیم.

تقریبا همه می دانیم که وب سایت جهانی الکسا، در بین تبلیغ دهندگان ایرانی و به طبع آن مدیران وب سایت ها از اعتبار و جایگاه بالایی برخوردار است. این وب سایت با استفاده از پارامترهایی خاص، وب سایت های اینترنتی را از نظر تعداد بازدیدکننده، رتبه بندی می نماید.

مثلا وب سایت گوگل بر اساس آمار الکسا پر مخاطب ترین وب سایت اینترنتی در دنیاست و پس از آن، فیس بوک در رتبه دوم قرار دارد.

این رتبه بندی، علاوه بر سطح جهانی در بین وب سایت های کشورهای مختلف نیز صورت می پذیرد. به طور مثال وب سایت گوگل در حال حاضر در ایران نیز پر مخاطب ترین وب سایت شناخته می شود و پس از آن وب سایت های بلاگفا، یاهو، ورزش 3 و . . . قرار دارند.

اکثر تبلیغ دهندگان (تقریبا همه آن ها) به خصوص تبلیغ دهندگان بزرگ (با گردش و سرمایه مالی بالا) برای سفارش آگهی در یک وب سایت (از تبلیغات متنی گرفته تا تبلیغات بنری) رتبه آن را در الکسا مورد توجه قرار می دهند.

حال تصور کنید که اخیرا (تقریبا در یک سال گذشته) سیستم های کسب درآمد از طریق پاپ آپ با استفاده از یک عمل آزار دهنده و غیر قانونی (اسپم یا هرزنامه) توانسته اند رتبه های تک و دو رقمی الکسا در ایران را به خود اختصاص دهند. این موضوع در عمل باعث بدبین شدن تبلیغ دهندگان نسبت به سایر وب سایت ها و حتی وب سایت های بزرگ می گردد و این گمان می رود که سایر وب سایت ها نیز با استفاده از این ترفند (استفاده از پاپ آپ) توانسته اند به رتبه های خوب دست یابند.

این گمانه ها باعث به وجود آمدن فضای مصموم بی اعتمادی بین علاقه مندان و فعالین وب و دنیای مجازی فارسی شده و این حس منفی درست زمانی که سرمایه گذاری های خوبی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و ارتباطات اینترنتی شرکت های آفلاین در کشور در حال انجام است به وجود آمده و می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. نزول سرمایه گذاری در تبلیغات و کسب و کارهای آنلاین تنها بخشی از مضرات این جریان منفی و بی اعتمادی خواهد بود.

موضوع به این جا ختم نمی شود. کاربرد دیگر ای روزهای پاپ آپ ها کمک به فروشگاه های اینترنتی زرد برای فروش کالاهای بی کیفیت وارداتی است. کالاهایی که فروش و عرضه آن ها از طریق وب سایت های خاص (البته خاص از لحاظ منفی!) تنها حسنی که برای تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی کشورمان دارند، بالا رفتن میزان گردش مالی فروشگاه های اینترنتی است.

اما این گردش مالی به چه قیمتی به دست می آید؟

مسلما به قیمت نارضایتی و بی اعتمادی مشتریان و خریداران اینترنتی خواهد بود.

این بی اعتمادی و نارضایتی چه در صورت خرید و چه در صورت عدم خرید اتفاق می افتد. حتما می پرسید چگونه؟

کاربرانی که خرید می کنند، به دلیل عدم کیفیت کالای خریداری شده علی رغم تبلیغات گسترده (بخوانید اسپم و هرزنامه گسترده) ناراضی و کاربرانی که خرید نمی کنند به دلیل قرار گرفتن در معرض هرزنامه ها و اسپم گسترده و اعصاب خرد کن به سایر برنامه های تبلیغات و بازاریابی اینترنت و در کل فروشگاه های اینترنتی بی اعتماد خواهند شد.

روشن است که ادامه روندی که در حال حاضر در مورد پاپ آپ ها در جریان است، زخم های درمان ناپذیری به فرآیند رو به رشد بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خواهد زد.

این انتظار می رود که علاوه بر رعایت نات اخلاق حرفه ای توسط مدیران کسب و کارهای اینترنتی و وب سایت ها در عدم استفاده از راه های این چنینی که باعث ضربه زدن به کل بدنه فروش، بازاریابی و به صورت کلی کسب و کارهای اینترنتی می شود، مسئولان دست اندرکار فضای مجازی کشور، مخصوصا اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه (طبق قانون ایجاد و ارسال و به کار بردن هرزنامه و اسپم جرم تلقی می شود) راه حلی را در پیشگیری از رشد استفاده روز افزون از سرویس پاپ آپ خصوصا سیستم های کب درآمد از پاپ آپ تصویب و اجرایی کنند.

بیاییم از همین الان هرزنامه ها را متوقف کنیم. و یا در راه صحیح استفاده آنها را یاد بگیریم.

متاسفانه امروزه مدیران وبلاگ ها و سایتها به قدری تشنه کسب درآمد شده اند که هنوز وارد سایت آنها نشده ایم با چندین تبلیغ پاپ آپ روبرو میشویم . با مشاهده این صحنه، کاربر حتی جرات کلیک کردن بر روی مطلب و لینک دلخواه خود را ندارد. استفاده نادرست از این تبلیغات و حتی استفاده آنها ، بجای اینکه به سایت کمک نماید ، به طور یقیق در درازمدت ، باعث افت بازدید واقعی سایت میشود. این مسئله تنها بازدید های کوتاه مدت از سایتها را در برخواهد داشت.

البته امروزه با وجود افزونه ها و پلاگین ها، میتوان تا حدودی جلوی باز شدن این هرزنامه ها را گرفت .

متاسفانه اگر مشاهده کرده باشید، این هرزنامه ها و تبلیغات پاپ آپ در بین کشورهای جهان سوم بیشتر است.

در وبسایت های معتبر خارجی، وقتی برای خواندن مطلبی سراغ آنها میرویم ، حتی کوچکترین ردپایی از این طور تبلیغات دیده نمی شود. آیا به نظر شما آنها در تکنولوژی و برنامه نویسی آنقدر قدرت ندارند! و یا آنها به این نتیجه رسیده اند که این گونه تبلیغات کاربردی نیست . آیا به نظرتان این سایتها نتیجه کار خود را دریافت نمیکنند؟

این رفتار درست آنها باعث پیشرفت سایت و افزایش بازدید سایت آنها میشود . در نتیجه این سایتها میتوانند با تبلیغات صحیح و بدون آزار دیگران، به درآمد و نتیجه بهتری برسند.

امیدوارم روز بیاید که روش استفاده صحیح از دنیای مجازی را بیاموزیم و دنیایی عاری از اسپم را مشاهده نماییم.

از شما کاربر محترم تقاضا داریم که نظر خود را در این رابطه ارائه دهید.

موفق و پیروز و سربلند باشید

  

منابع: علم و درس_ عصر ارتباط


برچسب‌ها: زخم پاپ آپ، تبلیغات پاپ آپ چیست، هرزنامه، Pop-up
نظرات (1)
1393/05/28 ساعت 19:33
سلام و خسته نباشید.
واقعا از مطالب شما استفاده زیادی کردم . دست شما درد نکنه . ولی هیچ راهی وجود نداره که جلوی تمام اپم ها رو گرفت (پاپ آپ) اما با استفاده از پلاگین ها احتمال میره کاربران از باز شدن آن جلوگیری کنند. با تشکر فراوان از مطالب مفیدتون.:)
امتیاز: 0 0
پاسخ:
از ثبت نظرتان متشکر
با افزونه های NO Script
و فعال نمودن گزینه بلاک پاپ آپ در مروگر و .....
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.
درباره ما
>>>>>>>>> سلام <<<<<<<<< ------- از انتخاب شما متشکریم -------- این سایت تنها جهت آموزش میباشد . با توجه به اینکه کلاهبرداری درنت مرسوم است و سایت های اسکم در هر لباس و شکلی با اعمال بالاترین سیاست ها ظاهر میشوند، پایداری هیچ فعالیتی را نمیتوان مطمئن بود. پس صحت مطالب - جزوات و مقالات باید از سوی کاربر بررسی شود و سایت هیچ مسئولیتی درباره مطالب منتشر شده نخواهد داشت.
ایمیل : elmodarsarticle@gmail.com

banner 240x200px
banner 240x200px