elmodars

elmodars

آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزارز, ارزهای دیجیتال،انواع والت ، کیف پول , بیتکوین کر, صرافی نوبیتکس، Nobitex، تولید بیت کوین,,دوج کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج، اتریوم، آوالانچ، Ethereum, ,DigiByte, Altcoin، Solana
elmodars

elmodars

آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزارز, ارزهای دیجیتال،انواع والت ، کیف پول , بیتکوین کر, صرافی نوبیتکس، Nobitex، تولید بیت کوین,,دوج کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج، اتریوم، آوالانچ، Ethereum, ,DigiByte, Altcoin، Solana

کدهای کپچا چیست(یک نکته بسیار جالب در مورد آنها)

در ادامه مطلب...  


 در بسیاری از سایتها به خصوص ساتیهایی که به نوعی برای آنها مهم است که بررسی نمایند که آیا چه فردی و یا چه چیزی در حال استفاده از سایت و آن صفحه میباشد و اینکه آیا یک انسان است و نه یک نرم افزار و ربات، از کدهایی که به کپچا (به انگلیسی: CAPTCHAمعروف است استفاده میکنند.

امروز ما میخواهیم یک نکته در مورد این کدها برای شما مطرح نماییم.

در کد کپچا بالا شما دو لغت و کلمه میبینید که برای استفاده از آن، باید این دو کلمه را با یک فاصله در کادر زیر آن 
( در اکثر مواقع) وارد نمایید و سپس به کار خود ادامه دهید. نکته ای که درباره این کد دو کلمه ای وجود دارد این است که شما تنها میتوانید کدی را وارد نمایید که به صورت درهم است و معمولا نوشته ای بی معنا است.نرم افزار همیشه آن کد را از سوی شما بررسی میکند. این مسئله به همان اندازه ای میتواند خطا داشته باشد که شما هر دو کلمه را وارد نمایید.(میتوانید امتحان نمایید)
یعنی اگر کدی که درهم است را به صورت دقیق وارد نمایید، از شما قبول میشود.

تعریف کد کپچا در ویکی پدیا

کپچا (به انگلیسیCAPTCHA)، که سرنام برابر انگلیسی «آزمون همگانی کاملا خودکارشدهٔ تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه» می‌باشد، یک سامانهٔ امنیتی و روند ارزیابی است که برای جلوگیری از برخی حمله‌های خرابکارانهٔ ربات‌های اینترنتی به‌کار می‌رود. این روند می‌تواند مشخص کند که مراجعه کنندگان به یک وب‌گاه و یا سایر خدمات آنلاین انسان هستند یا کامپیوتر. بدین منظور برنامهٔ کپچا آزمون‌هایی را تولید می‌کند که تنها انسان‌ها قادر به پاسخ‌گویی به آنها باشند. چون کامپیوترها و نرم‌افزارهای فعلی احتمالاً  نمی‌توانند پاسخ درستی به این آزمون بدهند، هر کاربری که آنرا درست حل کند، انسان فرض می‌شود.

دانشگاه کارنگی ملون که تحقیقات زیادی در زمینه کپچا دارد، می‌خواست واژه کپچا را به نام خود به ثبت برساند که این اقدام مورد پذیرش واقع نشد. به همین دلیل آن‌ها از واژه یِ ReCAPTCHA برای اقدامات خود استفاده نمودند.

تا کنون احتمالاً با تصویری از حروف و اعداد که عمداً کج و ناواضح رسم شده‌اند در وب‌گاه‌های مختلف برخورد کرده‌اید و از شما خواسته شده تا آنرا به شکل صحیح خوانده و بادقت در یک جعبهٔ متن  وارد کنید. اگر چنین است شما با یک کپچا سر و کار داشته‌اید.

کپچا گاهی «معکوس تست تورینگ» نامیده می‌شود. چون تست تورینگ توسط انسان برگزار می‌شود و هدفش تشخیص ماشین است اما کپچا توسط ماشین برگزار می‌شود و هدفش تشخیص انسان است.

کاربردهای کپچا

  • جلوگیری از اسپم در بلاگها و سایر وب‌گاه‌ها
  • جلوگیری از نفوذ روبات ها به رایانه ها
  • جلوگیری از نفوذ هکر ها به رایانه ها

Bitcoin Cloud Mining

نظرات 1 + ارسال نظر
hassan 1393/07/12 ساعت 04:36

یوزروپسوردی که از طرف گروه مییاد کجااستفاده کنیم پستهای رمزدار چی

سلام
دوست گرامی این یوزر و پسوردها مربوط به آنتی ویروس نود (ایست)است.(در ارسالی های اول اشاره شده است.
پستهای رمزدار همان ایمیل های آموزشی است که برای راحتی کار به صورت پست درآمده است.
با احترام (علم و درس)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.