elmodars

elmodars

آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزارز, ارزهای دیجیتال،انواع والت ، کیف پول , بیتکوین کر, صرافی نوبیتکس، Nobitex، تولید بیت کوین,,دوج کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج، اتریوم، آوالانچ، Ethereum, ,DigiByte, Altcoin، Solana
elmodars

elmodars

آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزارز, ارزهای دیجیتال،انواع والت ، کیف پول , بیتکوین کر, صرافی نوبیتکس، Nobitex، تولید بیت کوین,,دوج کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج، اتریوم، آوالانچ، Ethereum, ,DigiByte, Altcoin، Solana

اطمینان حاصل کردن از امنیت سایتهایی که باز میکنیم

چگونه میتوان از امنیت یک سایت اطمینان حاصل کرد


راهکارهایی برای جلوگیری از دریافت ایمیل های که دارای ویروس یا بدافزار هستند.

راهکارهایی مطمئن و بهتر برای شناسایی سایتهای غیر امن

  • سرویس Google Safe Browsing
  • سرویس Norton Safe Web
  • سرویس hpHosts
  • سرویس quttera
  • سرویس virustotal

آیا افزونه ای برای سیستم عامل وجود دارد که آدرس و URL های مختلف را چک کند؟

    برای توضیحات بیشتر لطفا به  ادامه مطلب بروید....

 

   چگونه میتوان از امنیت یک سایت اطمینان حاصل کرد؟   

کاربر هر سیستم عاملی که باشید،دستگاه شما

ممکن است با دریافت یک ایمیل یا یک پیغام حاوی

ویروس یا بد افزار، دچار مشکل شود. بنابراین باید

ایمیل های خود را بدقت زیادی چک کنید وعلاوه

براین سایتهای حاوی اطلاعات مخرب را بازنکنید

در ادامه روش شناسایی سایت های مخرب حاوی

بدافزار  را آموزش خواهیم داد .   زمانی که در حال

گشت و گذار در  اینترنت هستید و به  سایت های 

مختلف سر می زنید، باید چند مورد را رعایت کنید:

  •    همواره URL یا آدرس سایت را دو بار چک کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود که اطلاعات شخصیتان را به دلیل تشابه آدرس سایت در اختیار دیگران قرار نمی دهید. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه این است که آدرس سایت مورد نظرتان را دستی وارد کنید و هیچ گاه به لینک هایی که درایمیل شما ارسال می شود، اعتماد نکنید.
  • ممکن است ایمیلی با موضوع "ویدئوی خانوادگی صمیمی ترین دوست شما در FaceBook " را در ایمیل های خود مشاهده کنید. هیچگاه روی لینکی که از این ایمیل ها در اختیار شما قرار گرفته، کلیک نکنید. چون اگر آدرس URL سایت را دقیق چک نکنید و صفحه ای مشابه صفحه سایت Facebook را مشاهده کنید، بدون شک Username و Password خود را به راحتی در اختیار یک سایت ناشناس قرار می دهید.
   آیا راه های بهتر و مطمئن تری برای شناسایی سایت های غیرامن وجود دارد؟

  • سرویس Google Safe Browsing

   یکی از این روش ها، استفاده از سرویس Google Safe Browsing سایت گوگل است. شما با وارد کردن IP یا آدرس سایت مورد نظر، می توانید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. این سرویس ظاهرا فعلا غیرفعال است ولی برای استفاده از آن می توانید روی این لینک کلیک کنید و در قسمت Address Bar انتهای آدرس را پاک کرده و آدرس سایت مورد نظر را به جای آن درج کنید. به طور مثال در آدرس زیر، می توانید به جای elmodars.blogsky.com انتهای URL، نام سایت مورد نظرتان را درج کنید.

http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=elmodars.blogsky.com


پس از اینکه سایت خود را به انتها URL اضافه کردید و در مرورگر خود باز کردید، شما جوابی مانند تصویر زیر خواهید داشت:

  •  سرویس Norton Safe Web 
    سرویس Norton Safe Web تنها یک URL از شما می خواهد و در پاسخ به این URL، با یک چراغ رنگی پاسخ شما را می دهد. سبز به معنای امن بودن سایت و قرمز به معنای این است که سایت حاوی بدافزار می باشد. 

شما ابتدا به روی گزینه Norton Safe Web  کلیک کنید. و مانند تصویر زیر عمل کنید:

.


پس از وارد کردن آدرس سایت مورد نظر، نتیجه ای شبیه تصویر زیر خواهید داشت:

  • سرویس hpHosts 

     سرویس دیگری که بیشتر به Google Safe Browsing شباهت دارد، hpHosts نام دارد. در این سرویس کافی است نام سایت مورد نظر را وارد کنید تا اطمینان حاصل کنید که آیا این سایت حاوی اطلاعات مخرب و بدافزار است یا خیر. این سرویس اطلاعات بیشتری از Google Safe Browing در اختیار شما قرار می دهد.

  • سرویس quttera
در سایت quttera  نیز، میتوانید با قرار دادن Url سایت مورد نظر،آن را بسیار قوی و کامل چک نمایید(ممکن است چند لحظه ای زمان ببرد.
  • سرویس virustotal

در سایت virustotal نیز میتوانید امنیت دامنه سایتهای را از نظر بسیاری از آنتی ویروس ها و آنتی هک های جهان بررسی نمایید. البته ممکن است که در مورد دامنه یک سایت و بخصوص دامنه هایی که به وب لاگ وصل هستند، یک مورد خطا از سوی یکی از چکرهای هک اعلام شود.

بازیابی و بررسی فایل ها به صورت آنلاین در این سایت به بهترین شکل انجام میشود.

یعنی شما در این سایت با زدن یک کلید و انتخاب فایل ، آن را از نظر ده ها آنتی ویروس بررسی نمایید. میتوانید مانند عکس زیر عمل نمایید:



  آیا افزونه ای برای سیستم عامل وجود دارد که آدرس و URL های مختلف را چک کند؟

    اگر سیستم عامل Mac، Windows یا Android استفاده می کنید، می توانید یکی از برنامه های زیر را دانلود کنید. ولی اگر از دستگاه های Apple استفاده می کنید، باید از طریق سایت های نام برده شده و به صورت آنلاین، امنیت URL ها را چک کنید. 

 به نقل از زومیت

ویرایش و تکمیل (علم و درس)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.