elmodars

elmodars

معرفی و آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزنگاری, ارزهای دیجیتال،انواع والت و کیف پول , بیتکوین کر, نرم افزار،تولید بیت کوین,لایت کوین,داگ کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج,,Ethereum, اتریم,DigiByte,Dash , Altcoin
elmodars

elmodars

معرفی و آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزنگاری, ارزهای دیجیتال،انواع والت و کیف پول , بیتکوین کر, نرم افزار،تولید بیت کوین,لایت کوین,داگ کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج,,Ethereum, اتریم,DigiByte,Dash , Altcoin

آموزش نرم افزار مولتی بیت(آموزش مولتی داگ)

نسخه کلاسیک را به نسخه HD ارتقاء دهید

Multidoge - Multibit


منظور از کریپتو در مطالب: رمزارز یا ارزهای رمزنگاری  میباشد

مولتی بیت اچ دی (multibit HD)

 مهم : پس از نسخه  5.18 کیف پول سبک مولتی بیت (;کلاسیک)  ، ورژن های بعدی این کیف پول عرضه نشد و کیف پول multibit HD به صورت کاملا متفاوت با کیف پول قبلی و با امنیت بسیار بالایی در چندین زبان از جمله فارسی ارائه شده است.

آموزش زیر مربوط به نسخه مولتی بیت میباشد . تغییراتی در شروع کار با کیف پول HD  ایجاد شده است  که بزودی در سایت قرار خواهد گرفت - ضمن اینکه مولتی بیت اچ دی کاملا از نظر منو  و شمای ظاهری متفاوت است 

اما کلیت کار به همان صورت است.

  • این کیف پول در نسخه های Windows  و  Linux  و  (OS X (Mac عرضه شده است.
  • برای ویندوز 7 یا سون نسخه 64 در دسترس است.
  • برای ویندوز ویستا نسخه 64 و 32 موجود است.
  • ضمنا نسخه 32 ویستا بر روی سون نیز جواب میدهد.
  • عبارت بازیابی: در این کیف پول از  حداقل 12 کلمه (12 - 18 و 24)  برای ریکاوری و امنیت در زمان سرقت استفاده شده است.
  • امکان بازگردانی و تعمیر دیتا در آن وجود دارد.

نرم افزار مولتی داگ شباهت بسیاری به نرم افزار مولتی بیت دارد. با فراگیری هر کدام ، توانایی کار با دیگری را کسب خواهید نمود.

برای آموزش این نرم افزار ابتدا لازم است که مقدمه ای از کیف پول (والت) و انواع نرم افزارهای کیف پول گفته شود

البته برخی از این مطالب را در پست افتتاح حساب داگ کوین به آن اشاره شد. به دلیل شباهت بیت کوین با سایر ارزها نظیر لایتکوین و داگ کوین و... .(bitcoin - litecoin -  dogecoin ,...) البته رمزارها  و توکن های بسیاری مانند اتریوم نیز بوجود آمده است. معمولا تفاوت کریپتوها در نوع الگوریتم و ساختار آن (بر مبنا کار یا ترکیبی از کار و سهام و یا صرفا بر مبناء سهام) و سایر مشخصات فنی  مانند شبکه بلاکچین میباشد.

برای نگهداری بیتکوین و سایر کریپتوها، راههای بسیاری است. مطمئنا اگر امکان خرید یک کیف پول سخت افزاری مانند لجرنانو S یا X را دارید، بسیار پیشنهاد میشود. در غیر این صورت اگر میخواهید کلیدخصوصی شما در دستان شما باشد و البته امنیت آن نیز با شخص شما باشد، استفاده از کیف پول اصلی هر کوین (نرم افزار اصلی بیتکوین BitcoinCore) پیشنهاد میشود. نرم افزار مولتی بیت نیز یک نرم افزار سبک و اصلی برای کوینی مانند بیتکوین محسوب میشود.

 ادامه مطلب...

 

 

استفاده از کیف پول های آنلاین(نرم افزارهای تحت وب)در مواردی که شما مقدار کمی بیت کوین  و یا داگ کوین و ... دارید ، بهترین گزینه برای راحتی در تبادل های خود ،است (البته صرفنظر از اعتبار کیف پول و تحریم ها)  و این کیف پول ها معمولا امن هستند ضمن اینک ممکن است که افراد و سارقان این کیف پول ها و سایتها را هک کنند، اما اگر بتوان یک کیف پول سخت افزاری مانند Ledger یا  Trezor بسیار عالی و مطمئن خواهد بود. بی تردید کیف پول های سخت افزاری بهترین هستند. و تنها مستلزم هزینه خرید خواهند بود.

 کیف پول های شخصی یا نرم افزار های سیستم عامل (کلاینت ها) که شما باید آنها را در سیستم خود دانلود و نصب کنید و سپس از آنها استفاده کنید، شامل دو دسته هستند:

         1-  نرم افزار های مخصوص موبایل(bitcoin wallet)

         2-  نرم افزارهای مخصوص سیستم عامل کامپیوتر ها (ویندوز و ...)

   نرم افزار های مخصوص کامپیوتر نیز ، انواع متفاوتی دارند که تفاوت آنها در مقدار فضا و زمان دانلود و نیز در امنیت آنها و تا حدودی در مقدار کامزدی که میگیرند  میباشد. بیشترین مزیت اکثر نرم افزارهای شخصی، داشتن کلید خصوصی رمزارز و یا امکان بدست آوردن آن از نرم افزار است. البته برخی از نرم افزارها علاوه بر کلید خصوصی ، عبارت بازیابی نیز ممکن است به کاربر بدهند که معمولا شامل 12 یا 24 واژه انگلیسی میباشد.

نرم افزار مولتی داگ برای داگ کوین و نیز مولتی بیت برای بیت کوین، بسیار سبک میباشند و تقریبا بعد از اینکه این نرم افزار ها را دانلود کردید، سریعا خود را به روز میکنند و قابل استفاده میباشند و مزیت این نرم افزارها این است که زبان فارسی را نیز پشتیبانی میکنند.(MultiBit برای بیت کوین و multidoge برای داگ کوین)

کلاینت های دیگری نیز برای سیستم عامل ویندوز و ... وجود دارند که این نرم افزارها بسیار سنگین هستند و شما بعد از دانلود این کلاینت ها، باید تمام بلاک های موجود تا آن لحظه را دانلود کنند(دانلود این بلاک های برای این است که برنامه کیف پول بداند که تا این لحظه از چه آدرسهایی استفاده شده است)( Bitcoin Core) کلاینت اصلی بیت کوین است و بالاترین سطح امنیت را دارا میباشد و حریم شخصی و پایداری را نیز ارائه میدهد و به تعبیری ستون فقرات شبکه را میسازد. دانلود بلاک های آن حتی ممکن است که بیش از یک روز طول بکشد. و برای داگ کوین نیز چنین کلاینتی وجود دارد(dogecoin Core)

      Multibit Software Bitcoin  

 در رابطه با این نرم افرار این نکته را یادتان باشد که زمانی که بیت کوین وارد آن کردید ، حتما برای کیف پول خود یک رمز قوی اختیار کنید تا از هر نظر خیالتان راحت باشد. ضمنا به هیچ وجه از ویندوز اکس پی استفاده نکنید و حتما از سون استفاده کنید (ویندوز xp ) دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمیشود و تمام حرفه های امنیتی آن باز میباشد) و  علاوه بر آن سعی کنید که به غیر از آنتی ویروس که معمولا ضد هک و ... هست ، از یکی دو نرم افزار ضد هک مانند نرم افزار ضد هک مایکروسافت و یا نرم افزار های ضد هک بسیار قوی که در بارار وجود دارند و فقط حجم آنها بالا میباشد؛ استفاده کنید.
ضمنا از والت خود حتما یک پشتیبان تهیه کنید و آن را در یک فلش ( و هر راهی که به نظرتان مطمئن است)  قرار دهید و در جای امن از آن نگهداری نمایید(ضمنا شما میتوانید برای نسخه پشتیبان خود و کلید خود یک رمز تایید کنید و نیز حتی میتوانید با استفاده از نرم افزارهای خاص برای فلش خود نیز رمز تعیین کنید)
برای دانلود آخرین نسخه نرم افزار ابتدا روی کلید زیر کلیک کنید
Click the button below to downloadSoftware
download and Open Accounts bitcoin

پس از ورود در پنل سمت راست میتوایند جدیدترین نسخه این نرم افزار را برای ویندوز خود (اگر سیستم عامل شما ویندوز است) دانلود کنید و سپس مراحل زیر را جهت آموزش انجام دهید. ضمنا به دلیل اینکه این نرم افزار فارسی را نیز پشتیبانی میکند ، کار با آن بسیار ساده است ولی به جهت اینکه ، مسئله دریافت و پرداخت بیت کوین درمیان است ، ما این آموزش را برای شما ارائه داده ایم تا هر کسی با خیال راحت و اطمینان از کار خود به انتقال بیت کوین در این نرم افزار بپردازد.
 این نرم افزار مانند محیط ویندوز می باشد و شما میتوانید  مانند ویندوز به طریقه های مختلف پنجره ها را باز نمایید.
نرم افزار مولتی بیت یک نرم افزار سبک است و برای معاملات روزانه میباشد. از آن نباید برای سرمایه گذاری های بالا استفاده کرد. معدنچیان استخر نیز نباید از این کیف پول در سرمایه های بالا استفاده نمایند.
نکته:  هر دفعه نرم افزار را باز میکنید باید قبل از آن اینترنت خود را باز کنید تا نرم افزار خود را با شبکه بیت کوین هماهنگ سازد و باید بگویم که شاید چند دقیقه ای زمان ببرد تا والت پیش فرض مولتی بیت خود را با شبکه هماهنگ سازد و شما هر بار که اقدام به سایت یک والت و یا یک آدرس حساب میکنید ، باید منتظر بمانید تا چند دقیقه ای عملیات همگام سازی انجام پذیرد و البته این همگام سازی در دفعات بعدی، اگر شما در هفته چندین بار به شبکه متصل باشید ، به سرعت انجام می پذیرد ولی در هنگام ساختن یک والت جدید نیز باید همان روند ، طی شود.
نکته مهم: سعی کنید که محتویات زمانی که شما اقدام به ساخت یک والت جدید یا آدرس جدید میکنید ، مولتی بیت به طور پیش فرض آدرس زیر را برای این کار در نظر میگیرد :
C:/Documents and Settings/Hamed/Application Data/MultiBit
C:/Users/User Name*/AppData/Roaming/MultiBit
 انواع روش های گرفتن نسخه پشتیبان ,و نکات امنیتی به این صفحه بروید
 شما میتوانید آدرس پیش فرض را تغییر دهید(بهتر است) ولی در هر صورت از والت خود حتما یک نسخه پشتیبان پس از رمزگذاری تهیه نمایید. 
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 1

برای شروع کار، میتوانید زبان نرم افزار را از حالت پیش فرض و انگلیسی به فارسی تبدیل کنید. البته با زبان فارسی دیگر کار با نرم افزار بسیار ساده است و حتی شما نیاز به این آموزش نخواهید داشت(تصویر کلیه مراحل را در ادامه خواهید دید)
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 2

 جهت تغییر استایل و شمای ظاهری نرم افزار نیز میتوانید مانند تصویر زیر عمل کنید( در مولتی بیت شاید بتوان گفت که تم های بسیار متنوع ای وجود ندارد) 
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 3

در این مرحله شما با استفاده از تصویر زیر میتوانید ، با روش ساخت کیف پولی ، علاوه بر کیف پول پیش فرض نرم افزار آشنا میشوید و نیز در هر کیف پول شما میتوانید بی نهایت آدرس معرفی کنید(این کار کاملا شبیه سایت بلاک چین است که شما در آن میتوایند هم اقدام به ساخت یک کیف پول مجدد  و یا اینکه در همان کیف پول خود ، اقدام به ساخت بی نهایت آدرس نمایید)
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 4

برای گرفتن نسخه پشتیبان از تصویر زیر استفاده کنید و حتما برای کلید پشتیبان خود رمز بگذارید
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 5

شما بعد از ساخت آدرس بیت کوین،  با روش انتقال بیت کوین را به حسابهای دیگران ، آشنا میشوید که در تصویر زیر میتوایند این آموزش را فرا بگیرید.
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 6

در این مرحله که از همه مهمتر است ، انتخاب رمز  برای کیف پول خود است و حتما یادتان باشد که از لحظه ای که بیتکوین وارد کیف پول خود میکنید ، یک رمز بسیار قوی برای آن انتخاب کنید و حتما آن را فراموش نکنید و در جای امن یادداشت کنید(خارج از سیستم خود)  
هشدار : رمز و پسورد در کیف پول های بیت کوین غیر قابل بازیابی میباشد.
کلیک کنید تا تصویر بزرگ شود (سایت علم و درس )

step 7

در مرحله آخر شما باید پس از رمزگذاری، یک نسخه پشتیبان (یک کپی از پوشه ای که در بالا آدرس آن آمده است)  تهیه نمایید. تنها یک بار کافی است. توضیحات بیشتر در این صفحه 
شما نیز میتوانید علاوه بر کلید و رمز برای ارسالها و دریافتها خود یک یپغام تعریف کنید تا انتقال شما با امنیت بیشتری انجام پذیرد.
معمولا پیش نمی آید ولی اگر (من تا به حال ندیدم و در نسخه ها قدیمی پیش میآمد) انتقال شما تایید نشده است برای 
همگام سازی با شبکه میتوانید از گزینه Reset blockchain and transactions  و یا در فارسی   باز نشاندن زنجیره بلاک و تراکنش  استفاده کنید.
 
لطفا اگر نکته ای به نظرتان رسید از بخش نظرات مارا همراهی کنید.

منرم افزار مولتی داگ کاملا شبیه به نرم افزار مولتی بیت میباشد. برای دانلود و آموزش کلیک کنید:

Click the button below to download an Software

موفق و پیروز باشید

جهت گردآوری این صفحات زحمت فراوان کشیده میشود و لطفا حق کپی را به جای آورید

کپی تنها با ذکر منبع

بیت کوین چیست ، آموزش افتتاح حساب بیت کوین به صورت تصویری(همه چیز درباره بیت کوین)

کسب درآمد از طریق استخراج ابری(cloud mining) (بهترین نوع کسب درآمد)

بیت کوین و استخراج

بیت کوین و استخراج (انواع راه های کسب درآمد بیت کوین)

معتبرترین سایتهای کسب درآمد بیت کوین و دلار (به صورت رایگان)

آموزش افتتاح حساب داگ کوین_دوژکوین (dogecoin)

مشخصات Bitcoin,Litecoin,Dogecoin

مشخصات فنی کریپتوها

تبدیل ارزها و کریپتوها به یکدیگر(crypto)(ماشین حساب)

لیست صرافی های خارجی

معتبرترین ایکسچنجر ایرانی با نماد اطمینان

خرید و فروش داگ کوین

نظرات 3 + ارسال نظر
mahmood 1393/07/21 ساعت 14:02

با سلام

من در نرم افزار مولتی بیت هر وقت می خواهم پول واریز کنم پیام donationwareظاهر می شود در حالی که در کیف پولم به اندازه کافی بیت کوین دارم لطفا راهنمایی کنید

نرم افزار نیز مانند کیف پول های تحت وب ، دارای کارمزد میباشد
شما باید :
1- مقدار کمی کمتر از حسابتان را برای برداشت در نظر بگیرید
2- اگر بازهم مشکل داشتید، دوباره از منوهای بالا ، گزینه همگام سازی یا همان ریست را انتخاب کنید و بگذارید که همگام سازی انجام گیرد
ممکن است برخی معاملات و واریزهای آخر شما به روز نشده باشد
با احترام -علم و درس

behrooz 1393/05/30 ساعت 17:03

سلام. ممنون و متشکر مشکل من با مولتی بیت حل شد تشکر میکنم که با صبر و حوصله اون چیزی رو که میخواستم بهم گفتین. من تا حالا هیچ سایتی رو ندیدم( باور کنید) که انقدر زیبا و دقیق اونچه رو که کاربر میخواد با ذکر کوچیکترین جزئیات راهنماییش کنه از هر لحاظ شبیه آلمانی ها هستین...

سلام
من نیز از شما به دلیل درج این نظر تشکر میکنم و البته شما لطف دارید و وظیفه هر کسی است که در مورد مطالب مندرج در سایت و وبلاگ خود ، کاملا توضیح دهد تا کاربران روشن شوند.
ضمنا مطمئن باشید همانطور که در سایت نیز این حدیث آمده است ، "هر طور رفتار نمایی با شما رفتار خواهند نمود"

ش

mahran 1393/04/25 ساعت 05:20

با سلام
لطفا یک wallet مطمئن برای litecoin معرفی کنید.
با تشکر از زحمات شما و اطلاعات خوبی که در سایتتان قرار میدید.
موفق باشید

سلام
دوست عزیز برای لایتکوین ، بهترین کیف پول نرم افزار آن در سایت اصلی لایتکوین است.
https://litecoin.org
و برای آنلاین به نظر من از کیف پول یک ایکسچنجر مطمئن استفاده کنید - مانند
است.https://btc-e.com
کیف پول خود سایت لایتکوین از همه مطمئن تر است و فقط یک کم حجم آن زیاد است
هیچ کیف پول و یا سایت و تریدر و حتی بیشتر کوین ها را نمیتوان صددرصد تایید کرد:
در هر صورت :

http://liteaddress.org = ابزار لایتکونی
https://web.hivewallet.com= رمزگذای محلی و ساده (بیت کوین و لایتکوین) برای انتخاب بین لایتکون وبیت کوین بعد از ورود به والت خود و دادن پین، روی علامت چرخ دنده کلیک کنید(فقط برای موقتی از این والت استفاده کنید ولی اعتبارش تا این لحظه خوب است) یک والت محلی است.
https://www.coinwallet.co = کیف پول آنلاین (لایتکوین و داگ و ...)
https://www.coinkite.com =کیف پول آنلاین با خدمات تجاری
https://holytransaction.com= پشتیبانی از چند ارز
از تمام کیف پول ها و یا حتی ایکسچنجرها به غیر از کیف پول سایت اصلی لایتکوین ، فقط برای ارسال و دریافت استفاده کنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.